mandag den 31. marts 2014

Er du til Vanille eller skal din dessert være krydret...

Et rigtigt godt spørgsmål - og første gang jeg fik det stukket ud - sagde jeg vanille, hvis det er den rigtige slags...

Var ikke lige i den retning spørgsmålet gik... Blev lidt klogere kort efter....

For de læsere der slet ikke er med, så er vanille - ordet for alle dem der ikke er til SM/BDSM. Altså til mere stille og rolige erotiske udfoldelser.


I de senere år er der kommet mere og mere erotisk litteratur også på varehusenes hylder. Vi har et udvalg af magasiner og blade, så alle kan få deres lyst styre på dette område.
Er man internet baseret er der endnu flere muligheder - og jeg oplever at erotik, faktisk også kan være et samtale emne ved et frokostbord. Måske ikke lige i familiens skød, men det hænder ikke sjældent, at jeg hører brudstykker af samtaler når jeg er i byen.


Hvorfor er det så at jeg lige bringer emnet vanille på banen.

Det skyldes to ting.

Den ene er at politikken for ganske nylig offentliggjorde at hver 8. par i Danmark har opgivet sex.

Den anden årsag er en artikel fra/på videnskab.dk, begge artikler kan du finde ved at trykke på de respektive links nederst i bloggen.

50 Shades m.fl. røg på bestsellerlisten, og straks skulle vi allesammen forkaste vores foretrukne erotik - men er det virkelig noget der kan gå mode i.

Nu tænker jeg ikke specielt på de unge, der under alle omstændigheder eksperimenterer også på det område, nej jeg tænker på alle os voksne.
I øjeblikket er trenden at vi allesammen skal være ikke-vanille, erotiske. Vanille er uerotisk - og hvad så? Vi skal selvfølgelig gøre, hvad vi føler for.

En hollandsk undersøgelse, påviser at mennesker der dyrker SM og BDSM er mere tilfredse, har mere selvværd end vanille"dyrkere".

Det jeg har læst berettiger nu ikke helt til artiklens konklusioner efter min mening.

SM og BDSM mennesker skulle ifølge den være gladere, sundere og leve længere.

Jeg tror på at hvis du har det godt med dig selv og din egen seksualitet, så er det inderligt ligegyldigt om du er 16 eller 91, og det er graden af din tilfredshed der giver resultatet.

Det der er vigtigt er at du selv vælger.

Du skal hverken presse dig selv eller andre ind i en seksualitet de ikke ønsker, og du skal i allerhøjeste grad ikke forfalde til at mene, at du bør være anderledes, ud fra en andens ønske.

 Derfor kan du jo godt lege med din og din partners seksualitet, der er jo ingen der siger at det skal foregå på en bestem måde. Kun økonomi, hensynstagende omstændigheder, ulovligheder og eget dødsfald er undskyldningen for at holde op med at lege og lære gennem hele livet.

Vi skal hver især være bevidste om vores egen seksualitet, og vide at den er ok. (medmindre det er en af de strafbare) - Er du indenfor lovens rammer, og enig med involverede parter, så dyrk den form du selv ønsker - det er ok at være grådig, og ville det - faktisk ville vi alle sammen have godt af både endorfiner og den motion der følger med at lege på det erotiske område.


Jeg deler gerne mit eget svar på vanille spørgsmålet, begge dele tak...


Håber I får en pragtfuld uge derude i verden. 

Pas på jer selv og hinanden her i foråret. - Britta fra bagfacaden.nu
Husk vores arrangement på fredag...  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar